به هیچ وجه نباید نتانیاهو را جدای از آمریکا دید آنها مسولیتها را بین خود تقسیم کرده اند/اسرائیل و آمریکا می خواهند لبنان را به صورت غزه درآورند/روسیه و چین باید در برابر اسرائیل بایستند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در صورتی که لبنان ویران شود اسرائیل و آمریکا به سراغ یمن سپس عراق و سوریه می روند و در نهایت هنگامی که بازوهای ایران را چیدند روی ایران متمرکز می شوند؛ پس آنها این ترفند را که مدت ها روی آن کار کرده اند دنبال می کنند بنابراین نباید فریب آمریکا و اداهای آتش بس و توقف جنگ که بیشتر یک بازی است را بخوریم.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ابوالفضل ظهره وند کارشناس سیاست خارجی و امور بین الملل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با رادار اقتصاد در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد آمریکا در موضوع آتش بس و توقف جنگ رویکرد متناقض و دوگانه ای در این سو و آن سوی دوربین ها و نزد افکار عمومی دارد؛ آیا آمریکا قادر به تحمیل فشار و کنترل نتانیاهو برای پذیرش آتش بس نیست یا اینکه آمریکا چراغ سبز ادامه تنش را به اسرائیل نشان داده است، گفت: بی تردید به هیچ وجه نباید نتانیاهو را جدای از آمریکا دید؛ چرا که آمریکا و اسرائیل مشترکا یک پروژه را دنبال می کنند و آمریکا بخشی از این مسولیت را عهده دار شده و مجری تداوم جنایت ها و آدمکشی های منطقه اسرائیل است.

وی در این باره بیان داشت: آمریکایی ها علی رغم حمایت مستمری که طی یکسال گذشته درخصوص جنایت ها و حملات متعدد نتانیاهو به غزه و لبنان که منجر به کشته شدن بیش از ۴۵ هزار انسان بیگناه شده به عمل آورده اند تلاش کرده اند تا در انظار عمومی به گونه ای وارد عمل شوند که گویی آنها مایل به ادامه جنگ نیستند و نتانیاهو از آمریکا حرف شنویی ندارد در حالی که واقعیت این است که مسولیت ها را بین خود تقسیم کرده اند.

ابوالفضل ظهره وند یادآور شد:واقعیت این است که کشتار مردم در غزه و لبنان و سوریه با سلاح؛ مشاوره و حمایت مالی آمریکا صورت می‌ گیرد؛ پس اینجا باید به این موضوع مهم متذکر شد که نباید بین آمریکا و رژیم صهیونیستی تمایزی قائل شویم.

وی در ادامه بحث تاکید کرد: امروز نتانیاهو تمام قد تلاش می کند با ادامه جنگ و خونریزی در منطقه خود را در قدرت حفظ کند؛ آمریکا نیز مایل به حفظ قدرت نتانیاهو در این برهه زمانی حساس است چرا که اگر نتانیاهو در اهدافی که دنبال می کند دچرا اختلال شود موقعیت آمریکا در منطقه از بین می‌رود.

وی در این باره یادآور شد: شواهد نشان می دهد بین آمریکا و اسرائیل در مسائل منطقه و حفظ موقعیت نتانیاهو رابطه دو طرفه و مستقیمی تعریف شده است، مساله حائز اهمیت این است که نتانیاهو و آمریکا نمی‌خواهند جنگ گسترش پیدا کند بلکه می‌خواهند تک تک زمان بگیرند و حوزه مقاومت را قطعه، قطعه و ویران کنند.

ظهره وند در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: اسرائیل و آمریکا مایل بر آن هستند بدون اینکه جبهه دیگری علیه آنها شکل بگیرد لبنان را به صورت غزه در بیاورند این هم یک نکته بسیار درخور توجه است که باید از یاد نرود و دقت کنیم که اسرائیل و آمریکا در لبنان چه هدفی را دنبال می کنند.

ابوالفضل ظهره وند معتقد است: در صورتی که لبنان ویران شود اسرائیل و آمریکا به سراغ یمن سپس عراق و سوریه می روند و در نهایت هنگامی که بازوهای ایران را چیدند روی ایران متمرکز می شوند؛ پس آنها این ترفند را که مدت ها روی آن کار کرده اند دنبال می کنند بنابراین نباید فریب آمریکا و اداهای آتش بس و توقف جنگ که بیشتر یک بازی است را بخوریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است: در اصل محور مقاومت ضمن فریب نخوردن باید به ید واحدی تبدیل شوند و در برابر دفع تهاجمات و حمله به اسرائیل هماهنگ عمل کنند.

وی در این باره افزود: اسرائیل و آمریکا باید بداند در صورتی که پای خود را از گلیمشان فراتر بگذارند و خواهان آتش افروزی در ایران باشند بی شک با عملیات وعده صادق ۳ رو به رو می شوند و آنگاه باید دشواری های این عملیات را رفع و رجوع کنند.

وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: امروز روسیه، چین و همه کشورهای تاثیرگذار منطقه باید در برابر اسرائیل بایستند و اجازه ندهند اسرائیل عملیات و پروژه ویران سازی لبنان را دنبال و به اتمام برساند. انتظار می رود همه کشورهای تاثیر گذار اعم از منطقه یا فرامنطقه مانع روند ویران سازی لبنان شوند و با استفاده از ابزارهایی که دارند اسرائیل و متحدانش را برای پایان دادن به جنگ تحت فشار قرار دهند

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 60669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha